Voor veel bedrijven is de website al een belangrijk onderdeel van het bedrijf. Je vindbaarheid heeft een enorme impact op je omzet. Toch wordt het voor het MKB wel heel lastig gemaakt om op een goedkopere manier vindbaar te worden. Google is dagelijks aan het updaten en vooral in de laatste updates wordt het voor de betalende klant nog aantrekkelijker om meer te investeren om juist meer klanten te bereiken. Is SEO de komende jaren nog wel belangrijk en krijgen de grote jongens niet te veel macht binnen de zoekmachines?
Advertentie of toch een organisch zoekresultaat?
Advertenties beginnen qua stijl steeds meer op normale zoekadvertenties te lijken. In principe ook een logische gedachte, want hoe minder verschil jij maakt tussen organische of betaalde resultaten hoe meer jij gaat klikken op de betaalde advertenties.
Advertenties lijken niet alleen meer op de standaard zoekresultaten, maar ook sinds de komst van dynamische advertenties kun jij eenvoudiger je advertentie laten aansluiten op de zoekquery van de bezoeker.
Doordat zoekadvertenties qua titel en beschrijving beter aansluiten op het zoekgedrag van de bezoeker heb je als voordeel dat er eerder geklikt wordt. Kunnen we hier met SEO niet op inspelen?
Meer kliks naar advertenties, dus SEO telt niet meer?
Nee, dankzij de wijziging via Google Ads wordt er wellicht minder geklikt op de organische zoektermen. Toch kun je met organisch juist nog beter scoren en voor de dag komen als beste resultaat. De afgelopen jaren heeft Google zich namelijk sterk ontwikkeld en vooral de webpagina’s die het beste het doel verwezenlijken voor de bezoeker die krijgen juist een plekje in de top 10.
Keyword marketing is de oplossing! Niet de oude methode waarbij je vindbaar wil worden op een enkele zoekterm met een doorway page, maar juist inspelen op een specifieke zoekopdracht met een krachtige pagina wat echt een aanvulling is voor de bezoeker. Hoe beter de pagina gericht is op de specifieke zoekterm des te beter sluit deze aan bij het zoekgedrag van de bezoeker.
Een doordacht plan met een effectieve campagne maakt het verschil voor jouw webshop. Kies voor een webshop op maat en laat je SEO uitbesteden! Bekijk voor meer informatie: Niels Vos | SEO-specialist